Sütrix – Reload

16.59

Ismét elhagytuk a Győr – Moson – Sopron táblát, most a NEO-val az utastérben. Megmondom őszintén, tegnapelőtt egy pillanatra “honvágyam” volt, a Bëlga koncert után még körbenéztünk a feszt területén, szinte mindenkivel összefutottam, akik hatással voltak rám a “nagy fényes történetemben” – Piri Tomi, Lőrinczi Laci, Dubniczky Laci, Dalos Zoli, Mezei Marci, Egér, Toci, Hatala Andris – a tavalyi lakótársam :) Egy pillanatra tényleg megfájdult a pici szívem, hogy idén nem maradtam lent.

Ami a Bëlgat illeti… 17.30-as kezdés, tűző napsütés, sehol senki. Ahogy Titusz elindotta az intrót, szinte a semmiből összeállt a tömeg. Kezek a magasban, amerre a szem ellátott, csak emberek.

Mit tud tenni a fényes a nappal szemben? Sokat füstöl, és reménykedik, hogy valamennyi fény megél a színpadon. HOG pult, számomra ismeretlen fényes sráccal. Gyorsan felraktuk a Magyar Nemzetit, átnézés, mi hol merre, milyen pozik, milyen mozgások. Jeleztem előre, hogy a HOG annyira nem az erősségem, amit tudok róla, azt mind az Egér magyarázta egy-egy feszten, ahová éppen beestem Zenekarostul.  Nem izgultam nagyon, a tracklist megvolt, ez már fél siker :) A koncert negyedénél lekapcsolták a rendezői bal oldalon lévő füstgépet Billy Idol tourmanagere kérésére, mert a füst rámegy a hangszerekre. Oké, semmi pánik, megértem (a füstfolyadék tulajdonképpen olaj, ami tényleg nem tesz valami jót a gitároknak). Jeleztem az ügyeletes technikusnak, hogy akkor a jobb oldali ventillátort kellene egy kicsit átmozgatni, hogy ne felfelé, inkább a színpad közepe felé fújja a füstöt. Szájhúzás és magyarázkodás volt a válasz, hogy miért nem lenne az jó. Persze a pofavágás ment nálam is (anyutól örököltem, sajnos minden kiíródik a helyes kis pofimra), de nem akartam vitatkozni, így visszafordultam a pult felé. Gondolom valaki rászólhatott, mert elindult a színpad felé. Komolyan nem értem, mi játszódik le ilyenkor emberek fejében. Nem jópofiságból és nem kiszabásból kérek korrekciót, egyszerűen végzem a dolgom,  azt hiszem, ezt elvárhatom mindenki mástól is.

A koncert háromnegyedénél eltűnt a jobb oldali füstgép is. Ezt is lekapcsoltatták. Oké, így már azért kicsit nehezebb a dolog, nincs más opció, világítsunk kifelé. Amit a képen is láthattok, ez volt a legjellemzőbb a maradék 3 számot illetően. Marka kérdezte is, miért mentem le. A válasz egyszerű… 17.30-kor “az átlag” ügyeletes technikus nem fogja  megerőltetni magát azért, hogy alkosson, és tegyen valami plusz dolgot a produkcióba. Neki nem érdeke…

Összességében nagyon jó bulit csaptunk, a Fiúk ismételten kitettek magukért. Mint mondani szokás, egy élmény volt :)

Ma NEO, jövőhét pénteken pedig irány a BalatonSound. Isteni szerencsém van, hogy a Bëlga napján játszik a Chemical Brothers, így végre megnézhetem Őket. A Tyúbos videók alapján nagyon kemény látványtechnikára számítok.

Reklámok

~ Szerző: fenyes - 2010. július 3..

Vélemény, hozzászólás?

 
